Kawasaki Versys 1000
(2017)
2018-02-24T16:54:44+00:00

Project Description

Kawasaki Versys 1000  (2017)

49 900 zł

Versys 1000 oferuje maksymalną przyjemność z jazdy na każdej drodze. W pojedynkę czy z pasażerem, koło domu czy w dalekiej podróży, czuły silnik oraz  zwinne podwozie to przepis na dobrą zabawę.

  • KOLORY: pomarańczowo-grafitowy (Candy Burnt Orange/Flat Ebony)

  • Przebieg: 800 km

  • Silnik 1.043 cm3 chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy o wysokim momencie obrotowym dla każdego poziomu obrotów

  • wygodna konstrukcja: szeroka kierownica, duży zbiornik paliwa, regulowana szyba, pionowa pozycja jeźdzca, grubo wyściełane siedzenia

  • lekka dwururowa aluminiowa rama

  • ostra sportowa stylistyka, sportowe 17-calowe koła, trójpoziomowy system kontroli trakcji, tryby mocy, podwójna przepustnica

  • liczne akcesoria: kufer centralny poj. 47L (dwa kaski), kufry boczne w sportowym stylu, przyciemniana szyba, crash-pady, osłona chłonicy, lampy przeciwmgielne, wydech Akrapovica, osłony dłoni, podgrzewane manetki, gniazdo 12V, zabezpieczenie kasku

SPECYFIKACJA

Smarowanie Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Typ silnika Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy
Pojemność skokowa silnika 1,043 cm³
Średnica x skok 77 x 56 mm
Stopień sprężania 10.3:1
Układ zaworów 16 zaworów DOHC
Układ paliwowy Wtrysk paliwa: Ø 38 mm x 4 (Keihin) z owalnymi podprzepustnicami
Układ rozruchowy Elektryczny
Sprzęgło Mokre wielotarczowe, manualne
Moc maksymalna 88.2 kW {120 KM} / 9,000 obr./min
Emisja C02 137g/km
Maksymalny moment obrotowy 102 N•m {10.4 kgf•m} / 7,500 obr./min
Przełożenie 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch uszczelniony
Przełożenie podstawowe 1.627 (83/51)
Przełożenie biegu 1 2.692 (35/13)
Przełożenie biegu 2 1.950 (39/20)
Przełożenie biegu 3 1.529 (26/17)
Przełożenie biegu 4 1.304 (30/23)
Przełożenie biegu 5 1.136 (25/22)
Przełożenie biegu 6 0.958 (23/24)
Hamulce przednie Podwójne tarcze pół-pływające, 310 mm, o obrysie falistym. Zacisk: podwójny, przeciwstawny 4-tłoczkowy
Hamulce tylne Pojedyncza tarcza 250 mm, o obrysie falistym. Zacisk: jednotłoczkowy
Zawieszenie przednie Widelec odwrócony, 43 mm, z bezstopniowym tłumieniem odbicia (po prawej stronie) i regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Zawieszenie tylne Bottom-Link poziomy, gazowy amortyzator, z bezstopniowym tłumieniem odbicia i zdalną regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Typ ramy Dwururowy, aluminiowy
Ślad 106 mm
Skok zawieszenia, przednie 150 mm
Skok zawieszenia, tylne 150 mm
Opona, przednia 120/70ZR17M/C (58W)
Opona, tylna 180/55ZR17M/C (73W)
Kąt skrętu L/P 34° / 34°
Dł x Szer x Wys 2,270 x 895 x 1,400 mm
Rozstaw osi 1,520 mm
Prześwit pod pojazdem 150 mm
Pojemność zbiornika paliwa 21 litrów
Wysokość siedzenia 840 mm
Masa pojazdu gotowego do użytku 250 kg

DODATKOWE SZCZEGÓŁY

Całkowicie zmieniony pakiet zewnętrznych owiewek łączy styl, ochronę przed wiatrem, aerodynamikę i kontrolę przepływu powietrza. Nowy podwójna lampa Kawasaki dodaje charakteru i wskazuje na ogromny potencjał Versysa 1000 jako pojazdu nadającego się do zabawy i prawdziwie sportowej jazdy.
Specjalnie zaprojektowany materiał oraz kształt siedzenia gwarantuje doskonałą komfort jazdy na długich dystansach
Centralny podnóżek zapewnia stabilne parkowanie pojazdu oraz ułatwia konserwację układu napędowego.
Większe przednie tarcze uzupełnione o nową część wykonaną z materiału zapewniającego krótszą drogę hamowania. ABS – w standardzie we wszystkich modelach – zapewnia dodatkową pewność podczas hamowania na drodze o niskiej przyczepności lub nierównej nawierzchni.
Lekka rama o wysokiej sztywności przystosowana do dynamicznego użytkowana motocykla. Nowe górne mocowania silnika na gumowych tulejach ma za zadanie zmniejszyć efekt przenoszenia wibracji oraz przyczynia się do bardziej stabilnej pracy motocykla.
Pozycja pionowa umożliwia łatwe sterowanie maszyną, jednocześnie przyczyniając się do komfortu kierowcy.
17-calowe koła ze stopów lekkich ułatwiają manewrowanie. Nowe opony przyczyniają się do polepszenia parametrów jezdnych.
Technologia sprzęgła zainspirowana wyścigami oferuje zarówno ograniczenie wstecznego momentu obrotowego, jak również dużo łatwiejsze uruchamianie dźwigni sprzęgła. Bazując na doświadczeniach wyścigów motocyklowych, zastosowano system Assist & Slipper Clutch, gdzie sprzęgło korzysta z dwóch typów krzywek (typu assist oraz slipper), oferując tym samym dwa nowe rozwiązania, niedostępne we wcześniejszych modelach.
Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni sprzęgła. W sprzęgle zastosowano dwa rodzaje krzywek, które łączą lub rozdzielają kosz sprzęgła z tarczami. W normalnych warunkach pracy sprzęgło działa w trybie auto wspomagania minimalizując siłę niezbędną do naciśnięcia dźwigni. W przypadku pojawienia się wysokiego momentu obrotowego działającego w przeciwną stronę (momentu hamującego od strony tylnego kola wywołanego np. redukcją biegu) krzywki powodują rozłączenie sprzęgła, dzięki czemu nie dochodzi do poślizgu tylnego kola. Podobnie sprzęgło działa w drugą stronę – gdy następuje silny wzrost momentu przenoszonego z silnika. Sprzęgło ogranicza wówczas możliwość uślizgu tylnego koła.
Akcesoryjny kufer centralny o pojemności 47L pomieści dwa kaski integralne.
Zwiększony zakres regulacji do 75mm. Regulacja szyby nie wymaga użycia narzędzi.
Zmieniony system montażu kufrów, daje możliwość szybkiego zdjęcia lub zamocowania kufrów. Kufry są zaprojektowane tak aby ich wygląd podkreślał sportowy charakter maszyny.
Nowy widelec typu upside down , oferuje lepsze tłumienie, doskonałe działanie w różnych nawierzchniach. Odświeżone parametry tłumienia przyczyniają się do znacznego zwiększenia komfortu jazdy.
Solidna rurowa konstrukcja ramy Versysya 1000 umożliwia zwiększenie obciążenia motocykla a zamontowanie zestawu kufrów bocznych i kufra centralnego przekłada się na zwiększenie przestrzeni ładunkowej.
Dostępne są również liczne akcesoria dodatkowe, dzięki którym możemy dostosować pojazd do indywidualnych potrzeb. Dostępne są: nakładki na kufry w kolorze motocykla, ledowe halogeny przeciwmgielne, wskaźnik biegu, system zabezpieczający kask przed kradzieżą podczas postoju.
Sztywniejszy tylny amortyzator sprężynowy (109 N / m) zapewnia zwiększoną stabilność i bardziej złożony ruch zawieszenia. Sztywniejsze sprężyny dostosowane są do większej masy pojazdu.
Zdalna regulacja napięcia wstępnego ułatwia dostrojenie zawieszenia do charakteru jazdy oraz obciążenia pojazdu.  Amortyzator ma również regulację tłumienia odbicia.
Aby osiągnąć maksymalny poziom zadowolenia i emocji z Versys 1000, inżynierowie pracowali nad konstrukcją najbardziej ekscytującego silnika, przewyższającego swoje osiągi. Wybrano silnik o pojemności 1,043 cm3, czterocylindrowy silnik rzędowy o dodatkowej elastyczności. Wspaniała odpowiedź na ustawienie zespołu przepustnic, wysoki moment obrotowy dla wszystkich prędkości obrotowych silnika (w szczególności dla zakresu niskich i średnich prędkości) powodują, że każdy ruch przepustnicy dostarcza rzeczywistych fizycznych, wciągających wrażeń.
21 litrowy zbiornik daje możliwość przejechania ok. 400 km na jednym tankowaniu (zależnie od warunków oraz stylu jazdy).
Szeroka kierownica zapewnia doskonałą kontrolę oraz łatwość manewrowania zwłaszcza przy małej prędkościJej ustawienie powoduje, że łokcie kierowcy moga być lekko ugięte przy zachowaniu swobodnej, wyprostowanej pozycji jazdy.
Wielofunkcyjny kokpit zawiera w sobie analogowy obrotomierz, wyświetlacz LCD zprędkościomierzemwskaźnikiem poziomu paliwa, licznikiem kilometrów, zegarem, aktualnym iśrednim zużyciem paliwaoraz pomiarem zewnętrznej temperatury powietrza. Zmieniony wygląd całości nadaje jej sportowego stylu.
KTRC (3-mode) łączy w sobie technologie dwóch jednopoziomowych systemów kontroli trakcji: KTRC (1-mode) i S-KTRC. Dzięki tej kombinacji kierowca może wybrać optymalne ustawienie poślizgu tylnego kola. Wygodny przełącznik pozwala wybrać jeden z trzech trybów pracy nawet podczas jazdy. Poziomy 1 i 2 zapewniają optymalną trakcję podczas pokonywania zakrętów, w zależności od nawierzchni i potrzeb można wybrać tryb odpowiadający aktualnym potrzebom i umiejętnościom kierowcy. Tryb trzeci działający jak KTRC (1-mode) jest idealnym rozwiązaniem do poruszania się po mokrej i śliskiej nawierzchni. KTRC (3-mode) jest najbardziej zaawansowanym systemem kontroli trakcji w Kawasaki.
System pozwala w prosty i szybki sposób zredukować oddawaną przez Kawasaki moc o 20-25%. Kierowca może zredukować moc podczas spokojnej jazdy rekreacyjnej lub w gorszych warunkach pogodowych. Poza wyższym poziomem bezpieczeństwa system pozwala zredukować zużycie paliwa. W połączeniu z KTRC (3-mode) system pozwala ustawić aż 8 różnych kombinacji pracy, co w znacznym stopniu wpływa na komfort podróżowania i bezpieczeństwo jazdy.
Sportowe motocykle często posiadały przepustnicę o dużej średnicy. Po jej otwarciu następował bardzo gwałtowny wzrost mocy, nad którą kierowca nie zawsze mógł zapanować. Nowe rozwiązanie z podwójną przepustnicą sterowaną przez komputer silnika pozwala zoptymalizować dawkę mieszanki dostarczanej silnikowi. Podczas gdy jedna przepustnica jest kontrolowana przez kierowcę, druga sterowana jest przez ECU. Dzieki takiej kombinacji oddanie mocy jest liniowe i, dzieki wspomaganiu kontroli trakcji, dostosowane do aktualnych możliwosci jakie panują na drodze.
Kontrolka ECO znajduje się na desce rozdzielczej i wspomaga kierowcę w jeździe ekonomicznej. Precyzyjne zarządzanie silnikiem Kawasaki umożliwia równie dokładne zarządzenie zużyciem paliwa. Zużycie paliwa zależy glównie od sposobu jazdy, obchodzenia sie manetką gazu, wyboru biegu itp. Komputer monitoruje bardzo wiele parametrów jazdy (m.in. położenie przepustnicy, prędkość, numer wbitego biegu). Kontrolka ECO pojawia się, gdy komputer zinterpretuje styl jazdy jako ekonomiczny (gdy zużycie paliwa jest niskie), co pozwala kierowcy dostosować sposób jazdy, wybór biegu i obrotów do trybu ekonomicznego.
W klasycznym układzie hamulcowym nagłe hamowanie lub najechanie na nawierzchnię o niższym współczynniku tarcia (olej, piasek, woda) może spowodować zablokowanie koła i poślizg. System Kawasaki ABS eliminuje to zagrożenie. Bardzo dokładna praca układu, setki testów w różnych warunkach pogodowych i drogowych dają gwarancję niezawodności i precyzji działania. Dla spełnienia wymagań profesjonalistów, Kawasaki opracowało KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) dedykowany modelom sportowym. W odpowiedzi na oczekiwania użytkowników cięższych motocykli turystycznych Kawasaki opracowało i wdrożyło do produkcji K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology), system współpracy hamulców przedniego i tylnego kola. Pozwala to podróżować jeszcze bezpieczniej i wygodniej. Kawasaki nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla systemów ABS.
W porównaniu z tradycyjnym zawieszeniem Kawasaki Uni-Track, gdzie tlumienie odbywa sie w pionie, nowy system Back-Link oferuje lepszy rozklad mas. Tlumienie w poziomie i umiejscowienie amortyzatora skupia sie w okolicach srodka ciezkosci motocykla. Uzyskana przestrzen nad wahaczem jest wykorzystana przez zastosowanie wiekszej komory rozpreznej w ukladzie wydechowym, która tez mozna bylo skoncentrowac blizej srodka ciezkosci. Wieksza komora rozprezna umozliwila zastosowanie mniejszego i lzejszego tlumika koncowego. Kolejna korzyscia plynaca z przeniesienia amortyzatora jest odseparowanie go od elementów ukladu wydechowego. Dzieki temu pracuje on w stabilnej temperaturze, co zwieksza jego zywotnosc i poprawia komfort oraz bezpieczenstwo jazdy.

Project Details